perjantai 31. heinäkuuta 2015

Lemonin kauneutta

Olen onnellinen: se on valmis! Vaativin neule, jonka olen tehnyt. Haasteellisen siitä teki ensinnäkin langan ohuus, toiseksi piinallisen hitaat vinosilmukkarivistöt ja kolmanneksi silmukoiden poimimiset etupaneleiden viereisiä laskoksia tehdessä. Hetkeäkään en kuitenkaan muistele pahalla, opin valtavasti uusia asioita neulomisesta ja ohje oli nerokas monella tapaa. Ja lopputuloksesta tykkään ihan kamalan paljon!

Malli on Isagerin Finstickat-kirjasta. Neuleiden neljä vuodenaikaa on sen suomalainen nimi ja se ilmestyi kesäkuussa Kerän Jonnan suomentamana. Kirjoitinkin siitä oman sepustuksen jo aiemmin.

Malli: Lemon, Neuleiden neljä vuodenaikaa-kirjassa ohje
Lanka: Isagerin Spinni, 160g
Puikot: Pyöröt nro 3 ja 2.5







6 kommenttia:

  1. Ihan mieletön! Ehkä upein näkemäni itse tehty neule.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elengiina kommentistasi! Tämä on kieltämättä ihana. Ei muuta kuin puikoille vaan 😊

      Poista
  2. Ompa hieno ja todella erikoinen malli! Kannatti nähdä kaikki tuo vaiva :)

    VastaaPoista
  3. Lemonistasi tuli todella ihana, harmonisen kaunis! Ja samaa olen todennut omastani: lopputulokseen olen todella tyytyväinen, sitä on tolkuttoman ihana pitää, tuo langan ohuus (joka välillä melkein uuvutti neuottaessa :) ), tekee valmiista neuleesta todella monikäyttöisen.)

    VastaaPoista
  4. Voi miten kaunis! Kuvista tulee sellainen olo, että heti ja nyt puikoille tämä! Mutta tuo malli ei sopisi mulle sitten yhtään niin jätän suosiolla muille :)

    VastaaPoista